Noutăți

Atenţie la securitatea cardurilor bancare 3

Stimați clienți,

Vă informăm că încă din anul trecut (2019), în conformitate cu prevederile art.1746, alin.(3) din Codul Civil, au fost efectuate modificări cu privire la prelungirea automată a depozitelor destinate Persoanelor Fizice. Astfel, toate depozitele existente ale Persoanelor Fizice în condițiile cărora nu era stipulată prelungirea automată la expirarea termenului depozitului, conform modificărilor efectuate, în cazul în care Clientul nu solicită restituirea depozitului la expirarea lui, contractul de depozit se va prelungi automat în condiţiile noi oferite de bancă pentru depozitul de tipul respectiv și pe aceeași perioadă.

În contextul situației epidemiologice din țară, vă îndemnăm repetat să #stațiacasă și să aveți grijă de sănătatea Dvs.

Echipa ENERGBANK.

 

Carduri ro

Stimaţi clienţi, Vă atenţionăm că s-au intensificat tentativele de fraudă pe Internet cu utilizarea cardurilor de plată.

Au fost constatate cazuri în care infractorii iau legătura cu deţinătorii de card, prin intermediul mesajelor sau apelurilor telefonice (prezentându-se fals din numele Băncii), prin intermediul aplicaţiilor Viber, WhatsApp sau prin e-mail, în care solicită datele confidenţiale şi poze ale cardului bancar, pentru transferarea unui presupus avans de bani sau ajutoare financiare în contextul creat de COVID-19. 

Operatorii ENERGBANK NU apelează pentru a solicita datele confidențiale ale cardului sau parolele de unică folosinţă primite prin SMS! În acest context, vă rugăm să fiţi vigilenţi şi să respectaţi regulile de Securitate!

În cazul în care ați fost victima tentativelor de fraudă, informați imediat banca sau apelați Call Center la numarul + 373 (22) 264 739, disponibil 24/7 și solicitați blocarea cardului.

Aici găsiţi recomandările din partea Băncii Naţionale a Moldovei (BNM) pentru sporirea siguranţei în utilizarea cardului de plată.

Ro

Potrivit Serviciului Fiscal de Stat, fondul total de câştiguri este de 1.000.000 de lei. Loteria este compusă din patru etape trimestriale şi două ediţii speciale. Etapele speciale vor avea loc cu prilejul sărbătorilor de Paşti şi a celor de iarnă.

Etapele Loteriei: 
    1) Ianuarie – Martie (inclusiv);
    2) Aprilie – Iunie (inclusiv);
    3) Iulie – Septembrie (inclusiv);
    4) Octombrie – Decembrie (inclusiv).

Ediţii speciale: 
     - Perioada sărbătorilor de Paşti;
     - Perioada sărbătorilor de iarnă.

Prima extragere va avea loc pe 16 aprilie şi vor participa tranzacţiile efectuate în perioada 1 ianuarie – 31 martie. În cadrul loteriei vor participa automat persoanele fizice care au atins vârsta de 18 ani, deținători a unui card bancar emis de o bancă comercială licențiată din Moldova. Câştigătorii vor fi stabiliţi prin tragere la sorți pentru tranzacțiile efectuate cu carduri la POS - terminalele din ţară, în valoare de cel puţin 30 lei. Tragerile la sorți vor fi efectuate aleatoriu, în mod automat prin intermediul platformei Random.org. Un avantaj în plus să achiţi plăţile la comercianţi cu cardul bancar - participi automat la “Loteria Fiscală”, banii vor fi transferaţi direct pe cardurile câştigătorilor în maximum 10 zile de la publicarea rezultatelor pe pagina oficială web a SFS.

Pentru mai multe detalii despre concurs accesează pagina Serviciului Fiscal de Stat sau Regulamentul privind desfășurarea concursului “Loteria Fiscală”.

Uită de cash, plăţile fără numerar presupun siguranţă şi comoditate!

Stimați clienți,

În urma tragerii la sorți au fost desemnați câștigatorii celei de a II-a etape a campaniei promoționale "Achita prin Internet Banking și cîștigă 500 lei" (Ei au participat automat la tombola, datorită efectuării minim a 3 tranzacții prin intermediul sistemului Internet-Banking). Lista câștigătorilor o găsiți aici.

Mulțumim tuturor pentru participare și felicitări câștigătorilor!

Echipa Energbank.

Stimați clienți,

Vă informăm că începând cu data de 01 aprilie 2020 se modifică rata dobânzii pentru contractele de depozit noi deschise ale Persoanelor Juridice în Lei Moldovenești, iar din 15 aprilie 2020 și pentru depozitele curente ale Persoanelor Juridice în Lei Moldovenești din portofoliu, după cum urmează: 

 Tip depozit Termen Rata dobânzii
Standart 3 luni 1.5%
6 luni 2.5%
12 luni 3.0%
La vedere cu dobânda (2251) - 0% (Sold < 500.000 lei)
0.5% (Sold > 500.001 lei)

Stimați clienți,

Vă informăm că începând cu data de 15 aprilie 2020 se modifică rata dobânzii pentru contractele de depozit noi deschise și cele prolongate ale Persoanelor Fizice în Lei Moldovenești și EURO.

Pentru mai multe detalii, accesați modificările.

Vă informăm că în perioada 28-30.03.2020 de către centrul de procesare al Băncii sunt planificate lucrări tehnice şi de upgrade, care vor afecta funcţionalitatea online-lui.

Pe perioadele lucrărilor nu vor funcţiona:
1. operaţiunile cu carduri
3. funcţionalitatea POS terminalelor
4. funcţionalitatea ATM-urilor
5. tranzacţiile online

Serviciile nu vor funcţiona  aproximativ 120 minute pe data de 28.03.2020, între orele 01:00AM-05:00AM, şi aproximativ 180 minute pe data de 30.03.2020, între orele 01:00AM-05:00AM.
Ne cerem scuze pentru incomoditățile create!

 Programul de activitate al sucursalelor din 17 martie 2020 6

Stimați clienți,

În contextul situației generate de pandemia COVID-19 și în legătură cu decretarea stării de urgență în Republica Moldova, întru prevenirea eventualelor greutăți cu care se pot confrunta clienții Băncii la achitarea creditelor de consum, ipotecare, cardurilor de credit în această perioadă, începând cu data de 17 martie 2020. s-a decis:

  1. Neaplicarea penalităților pentru neachitarea ratelor la creditele persoanelor fizice - începând cu 13 martie 2020 până la 31 mai 2020. Astfel, pentru sumele datorate de persoane fizice în această perioadă, banca va stopa calcularea dobânzilor de întârziere și a penalităților.
  2. Oferirea posibilității de amânare a plăților pentru creditele curente (corp credit, dobânda anuală, comision lunar) până la 31 mai 2020, ca urmare a solicitarilor directe ale clienților persoanelor fizice (pe suport hârtie, prin E-mail, SMS, Fax).

Posibilitățile de amânare a plăților:

  1. Amânarea plăților lunare cu redistribuirea acestor plăți pentru restul perioadei de creditare, începând din luna iunie și până la data finală de rambursare a creditului. Prin urmare, data finală de rambursare a creditului nu se va modifica și nu se va aplica vreun comision de modificare a condițiilor contractuale.
  2. Amânarea plăților lunare cu prelungirea până la 3 luni a termenului final de rambursare a creditului. Prin urmare, termenul final de rambursare a creditului se va fi prelungi pana la 3 luni.

În ambele cazuri, ENERGBANK nu va percepe comisioane de modificare a condițiilor contractuale și va conveni cu clientul asupra unui nou grafic de rambursare. 

Totodată, clienții care au posibilitatea de achitare a plăților lunare la credite, o pot face în continuare în sucursalele băncii (lista sucursale cu programul de lucru) sau de la distanță, prin intermediul sistemului Online-Banking Energbank, sau prin intermediul unui transfer interbancar utilizând serviciile la distanță ale băncilor din Republica Moldova.

Vă mulţumim pentru înțelegere şi vă îndemnăm să aveţi grijă de sănătatea DVS!

Echipa Energbank.

Stimați clienți,

Ca urmare a situației epidemiologice din țară, decretării codului roșu la nivel național (ca urmare a răspândirii virusului COVID-19), și a minimizării riscului pentru sănătatea angajaţilor şi clienţilor noștri, BC "ENERGBANK" S.A. începând cu ziua de marți, 17 martie 2020:

  • Reduce programul de muncă a tuturor sucursalelor până la orele 14:00 (fără pauza de masă);
  • Reduce numărul de personal de la locurile de muncă (Oficiul Central, Sucursale);
  • Noul program de activitate al sucursalelor / agențiilor din 17.03.2020 îl găsiți aici.

Menționăm că aceste măsuri au un caracter temporar și vor fi revizuite în funcție de evoluția situației epidemiologice din țară. În același timp, recomandăm tuturor deținătorilor cardurilor Energbank să efectueze operațiunile bancare (achitarea serviciilor comunale, primirea transferurilor bănești, etc.) prin intermediul sistemului “Online-Banking”.

La fel, rugăm să urmați recomandările Ministerului Sănătății cu privire la respectarea măsurilor de prevenire care trebuie urmate cu strictețe.

 

Vă mulțumim pentru înțelegere și vă îndemnăm să aveți grijă de sănătatea Dvs.

Echipa BC “ENERGBANK” S.A.

Având în vedere ultimele evoluții privind răspândirea virusului COVID-19, vă informăm că în cadrul BC “ENERGBANK” S.A. sunt respectate normele igienice nesesare în această perioadă.

Astfel, pentru siguranţa clienţilor şi agajaţilor săi pe perioada “Codului Roșu” au fost întreprinse un set de măsuri de prevenire a riscului de infectare cu COVID-19:

     - Au fost dotate toate sucursalele și agențiile băncii cu soluţii dezinfectante atât pentru angajați cât și pentru clienți.

     - A fost restricționat accesul clienților în cadrul agențiilor / sucursalelor băncii din calculul - 1 persoană la o casa operațională lucrătoare și 1 persoană la un ofițer bancar.

     - A fost interzis accesul în bancă a persoanelor cu simptome de gripă sau răceală fără mască de protecție.

     - Am recomandat evitarea vizitelor în agențiile / sucursalele băncii împreună cu copii.

           - În cadrul sucursalelor clienții sunt rugați să păstreze o distanță de 1.5 m față de alte persoane.

În același timp, recomandăm tuturor clienților să luați măsuri suplimentare de protejare și siguranță, și anume:

1) Rugăm să vă spălați cât mai des pe mâini cu apă și săpun sau să le dezinfectați cu o soluție pe baza de alcool.

2) Rugăm să vă acoperiți nasul și gura cu un șervețel atunci când tușiți sau strănutați.

3) Rugăm să evitați locurile aglomerate și după posibilitate vă recomandăm să utilizați sistemul “Online-Banking” pentru achitarea serviciilor comunale și primirea transferurilor bănești.

4) Recomandăm după posibilitate să evitați utilizarea bancnotelor și a monedelor, optând pentru plățile cu cardurile de plată.

La fel, rugăm să urmați recomandările Ministerului Sănătății cu privire la respectarea măsurilor de prevenire care trebuie urmate cu strictețe.

Vă mulțumim pentru înțelegere și vă îndemnăm să aveți grijă de sănătatea Dvs.

Echipa BC “ENERGBANK” S.A.