Serviciul ESCROW, destinat pentru persoane juridice şi persoane fizice în scopul de depozitare/păstrare/blocare a mijloacelor băneşti la contul fiduciar de sechestru pentru achitarea unor bunuri/servicii/investiţii şi eliberarea sumei ESCROW doar la îndeplinirea condiţiilor Contractului fiduciar de sechestru.
Serviciul ESCROW asigură păstrarea şi blocarea de către Bancă a mijloacelor băneşti (Suma ESCROW) la un cont special a Băncii, până la momentul dobândirii de către Cumpărător a dreptului de proprietate asupra unui bun, asigurând utilizarea sumei strict după destinaţia stabilită în Contractul fiduciar de sechestru.
Avantajele produsului:
♦ Siguranța realizării tranzacției de vânzare-cumpărare a bunului imobil.
♦ Garanția utilizării sumelor strict pentru destinația stabilită.
♦ Restituirea integrală a sumei în caz de nerealizare a tranzacției.
Caracteristicile produsului:
Contractul fiduciar de sechestru | Contract tripartit, încheiat între Bancă, Plătitor şi Beneficiar prin care sunt stipulate condiţiile de utilizare a Sumei ESCROW |
Contul fiduciar de sechestru | Cont intern al Băncii destinat păstrării mijloacelor bănești transferate de către Plătitor în scopul garantării derulării procesului de transmitere a prețului în cadrul unei tranzacții conform prevederilor Contractului |
Valuta Contului ESCROW | LEI / EURO / USD |
Contul Plătitorului | Contul bancar al Plătitorului de pe care urmează a fi virată, în condițiile Contractului suma ESCROW |
Contul Beneficiarului | Contul bancar al Beneficiarului pe care urmează a fi virată, în condițiile Contractului suma ESCROW |
Suma ESCROW | Mijloacele bănești păstrate pe Contul fiduciar de sechestru |
Comisionul ESCROW | Comisionul ce urmează a fi achitat Agentului ESCROW / Fiduciarului pentru serviciile furnizate conform condițiilor Contractului şi Tarifelor în vigoare |
Beneficiari/Plătitor | Persoane fizice / persoane juridice |
Cum funcționează?
1. (Încheiere contract Escrow) → 2. (Deschidere cont Escrow) → 3. (Alimentare cont Escrow) → 4. (Îndeplinire condiții prestabilite) → 5. (Plăți din cadrul contului Escrow) → 6. (Închidere cont Escrow)
✓ Comision aferent serviciului ESCROW pentru persoane fizice:
Nr | Denumirea operaţiunii sau serviciului prestat | Valoarea comisionului sau a tarifului aplicat | Notă | Momentul perceperii |
---|---|---|---|---|
1. | Deschidere cont fiduciar de sechestru | Gratis | - | - |
2. | Perfectare contract | Gratis | - | - |
3. | Comision ESCROW pentru conturi MDL | 0,5% (min.1 000 – max. 5 000 lei) | de la suma ESCROW | se percepe după semnarea |
4. | Comision ESCROW pentru credite imobiliare | 0,25% (min.500 – max. 2 5000 lei) | de la suma ESCROW | se percepe după semnarea contractului |
5. | Comision ESCROW pentru conturi USD/EUR | 0.5% (min.100 – max. 500 EUR ) | de la suma ESCROW | se percepe după semnarea contractului |
B.C. „ENERGBANK” S.A., în parteneriat cu Donaris Viena Insurrance Group vă propune să beneficiați de avantajele cumpărării produselor de asigurare (bancassurance) în orice filială a băncii.
La moment clienții pot beneficia de următoarele tipuri de servicii de asigurare:
Asigurarea de accidente – este un eveniment întâmplător generat de un factor provenit din afară, fără voinţa persoanei asigurate, care are ca efect leziunea corporală sau/şi decesul acesteia : pierderea temporară a capacităţii de muncă; invaliditatea permanentă; decesul; trauma; cheltuielile de spitalizare; fractura; cheltuielile cauzate de accident.
Polița de asigurare se perfectează doar la prezentarea actului de identitate ale Asiguratului.
Perioada de asigurare – 12 luni.
RCA — Asigurarea obligatorie de răspundere civilă internă pentru pagube produse de autovehicule. Polița de asigurare RCA o poate perfecta orice persoană care are dreptul de a conduce un autovehicul, proprietar al autovehiculului sau conducător auto care utilizează autovehiculul cu acordul proprietarului.
Pentru încheierea contractului de asigurare, este necesar să prezentați următoarele documente:
Documentul de identitate a conducătorului auto și a proprietarului autovehiculului, în baza contractului de arendă, leasing sau alte documente prevăzute de ligislație;
Documentul de înregistrare a autovehiculului;
Contractul de arendă (în cazul în care autovehiculul este închiriat);
Contractul de leasing (în cazul în care autovehiculul este în leasing).
Carte Verde — Asigurarea obligatorie de răspundere civilă externă pentru pagube produse de autovehicule. Cartea Verde o poate perfecta orice persoană care are dreptul de a conduce autovehicului, proprietar al autovehiculului sau conducătoru auto care utilizează autovehicului cu acordul proprietarului.
Pentru încheierea contractului de asigurare, este necesar să prezentați următoarele documente:
Documentul de identitate a conducătorului auto și a proprietarului autovehiculului, în baza contractului de arendă, leasing sau alte documente prevăzute de ligislație;
Documentul de înregistrare a autovehiculului;
Contractul de arendă (în cazul în care autovehiculul este închiriat);
Contractul de leasing (în cazul în care autovehiculul este în leasing).
CASCO — Asigurările de vehicule terestre împotriva deteriorării și furtului. Polița de asigurare CASCO vă permite să asigurați o mașină, camion, motocicletă, tractor sau autobuz.
Pentru încheierea contractului de asigurare, este necesar să prezentați următoarele documente:
Documentul de identitate a conducătorului auto și a proprietarului autovehiculului, în baza contractului de arendă, leasing sau alte documente prevăzute de ligislație;
Documentul de înregistrare a autovehiculului;
Contractul de arendă (în cazul în care autovehiculul este închiriat);
Contractul de leasing (în cazul în care autovehiculul este în leasing);
Asigurare de bunuri — Asigurările de incendiu și de alte calamităţi naturale.
Pentru încheierea contractului de asigurare, este necesar să prezentați următoarele documente:
Documentul de identitate a proprietarului (inclusiv extrasul CIS);
O copie a extrasului de la Cadastru;
O copie a paginilor principale ale evaluării raportului de proprietate.
Avantajele bancassurance:
Polița de asigurare se poate perfecta în orice filială a băncii și nu este necesară deplasarea către oficiul companiei de asigurări;
Contractul poliței de asigurare se perfectează simplu și operativ;
Serviciile de asigurare se oferă la prețuri avantajoase.
Stimați Clienți!
Vă atragem atenția că în ultima perioadă a apărut un tip de fraudă la efectuarea operațiunilor de import/export.
În special, infractorii sparg cutiile poștale a companiilor (importatori sau exportatori) și introduc modificări în rechizitele bancare din contracte, invoice-uri, facturi, ș.a. cât și , simulează corespondența cu partenerii companiei. Companiile efectuează transferul mijloacelor bănești la contul indicat de infractori, denumirea beneficiarului nefiind schimbată. Așa cum, nu în toate țările există cerințe față de corespunderea numărului contului cu denumirea beneficiarului, mijloacele bănești sunt încasate la contul infractorilor.
Atrageți atenție sporită! Nu efectuați transmiterea informației confidențiale prin poșta electronică, cu atât mai mult prin surse electronice poștale gratuite.
Folosiți programele de criptare, verificați informația primită prin alte căi de comunicare, transmiteți originalele documentelor prin serviciile de poștă rapidă, folosiți semnăturile electronice.
INFORMAȚII GENERALE
Banca Comercială „ENERGBANK” S.A. în calitate de participant profesionist pe piaţa de capital efectuează activitatea sa în baza licenţei de categoria „C” (seria CNPF nr.000802 din 14.01.2015), eliberate de Comisia Naţională a Pieţei Financiare (CNPF).
Conform licenţei acordate, B.C.„ENERGBANK”S.A. dispune de dreptul de a desfăşura următoarele tipuri de servicii și activităţi de investiții:
Banca furnizează clienților servicii de investiţii numai în baza unui contract de intermediere pe piaţa de capital, întocmit în formă scrisă, pe suport hârtie, care prevede drepturile şi obligaţiile Băncii şi ale clientului.
B.C. „ENERGBANK” S.A. deține calitatea de membrul pieţei reglementate şi a sistemului multilateral de tranzacţionare ale S.A.„Bursa de Valori a Moldovei”.
În conformitate cu prevederile pct.26 din "Regulamentul privind Fondul de compensare a investitorilor", aprobat prin Hotărârea Comisiei Naționale a Pieței Financiare nr.32/2 din 16.06.2014 B.C.„ENERGBANK”S.A. este membru al Fondului de compensare a investitorilor.
Fondul de compensare a investitorilor a fost constituit cu scopul de a compensa persoanele fizice - clienţi ai membrilor Fondului de compensare a investitorilor în cazul incapacităţii acestora de a returna mijloacele băneşti şi/sau instrumentele financiare ale clienţilor, transmise membrilor în contextul prestării serviciilor de investiţii şi serviciilor conexe. În cazul incapacităţii membrului Fondului de a returna mijloacele băneşti şi/sau instrumentele financiare ale investitorilor săi fondul achită în mod egal şi nediscriminatoriu fiecărui investitor prejudiciat o compensaţie conform legislației în vigoare.
Piața de capital - reprezintă ansamblul relaţiilor şi mecanismelor prin intermediul cărora se efectuează emiterea şi circulaţia (tranzacţionarea) instrumentelor financiare (acţiuni, obligaţiuni, etc.). Piața de capital include toate entitățile și operațiunile care susțin aceste procese și asigură legăturile dintre emitenți și investitori. Pe piața de capital se tranzacționează instrumentele financiare care servesc drept suport al schimbului de capitaluri.
Investitor - este acea persoană care deține mijloace bănești și intenționează să le utilizeze în tranzacții cu instrumente financiare.
Instrumente financiare tranzacționate pe piața de capital - sunt valorile mobiliare corporative (acțiuni, obligațiuni, etc.) emise de persoane juridice naţionale.
Circulația valorilor mobiliare corporative pe piața de capital se efectuează prin tranzacții înregistrate:
Listele valorilor mobiliare admise spre tranzacționare pe piața reglementată / în cadrul M.T.F. sunt plasate pe pagina web al Bursei de Valori a Moldovei - operatorului de piața / de sistem (www.bvm.md), în directoriul "Piețe".
Metodele de comunicare, care urmează să fie utilizate între Bancă şi client:
Ordinele privind tranzacţionarea instrumentelor financiare se prezintă în original în Direcția Piețe Financiare, Departamentul Trezorerie.
Natura, frecvenţa şi perioada rapoartelor privind prestarea serviciilor clienților.
Pentru informaţii suplimentare, puteți apela la numerele de telefon: (373 22) 858038, (373 22) 858036.
Subdiviziunea responsabilă pentru prestarea serviciilor pe piaţa de capital este Direcția Piețe Financiare, Departament Trezorerie.
INFORMAȚII UTILE:
Descrierea politicii privind conflictele de interese.
Informatia despre executarea a ordinelor privind instrumentele financiare aplicate în Bancă.
Informaţii despre categoriile de clienţi.
Informaţii cu privire la etapele de derulare a tranzacţiilor cu instrumente financiare.
Informaţii despre costurile şi cheltuielile aferente tranzacţiilor cu instrumente financiare.
Informaţii despre Fondul de compensare a investitorilor.
Informaţii despre riscurile aferente investirii în instrumente financiare.
Informaţii privind cadrul legal aferent, legislaţia privind piaţa capital şi legislaţia conexă.
Informaţii referitoare la contractul de intermediere pe piaţa de capital.
Persoane care dispun de atestate de calificare.
Termenii, noţiunile şi expresiile aferente pieţei de capital.
INFORMAȚII GENERALE
Ghidul investitorului în valori mobiliare de stat
Banca Comercială „ENERGBANK”S.A. detine calitatea de dealer primar în vederea efectuării tranzacțiilor cu Valori Mobiliare de Stat (VMS) şi oferă clienţilor săi următoarele servicii:
Valorile mobiliare de stat sunt emise de către Ministerul Finanţelor al Republicii Moldova. Vânzarea valorilor mobiliare de stat se efectuează în cadrul licitaţiilor organizate prin intermediul Băncii Naţionale a Moldovei.
Pentru procurarea VMS la licitaţii, fiecare persoană juridică sau fizică poate să se adreseze la oficiul central sau la orice sucursală a Băncii înaintând un ordin de cumpărare a VMS și încheind un contract.
Bonuri de trezorerie (BT) – sunt VMS emise cu scont şi răscumpărate la valoarea lor nominală la scadenţă, având termenul de circulaţie până la un an.
Obligaţiuni de stat (OS) – sunt VMS emise cu scont, la valoarea nominală sau cu primă, pe termen mediu şi lung, cu o rată fixă sau flotantă a dobânzii, dobânda (cupoanele) fiind plătită periodic şi răscumpărate la valoarea lor nominală la scadenţă.
Rata anuală a dobânzii la BT depinde de mărimea scontului şi se determină după următoarea formulă:
Pr - Pc 365 ———— · —— · 100, Pc T
unde:Pr - preţul de răscumpărare a BT;Pc - preţul de cumpărare a BT;T - perioada de circulaţie a BT (în zile).
Rata dobânzii la OS depinde de preţul de cumpărare a obligaţiunii, de mărimea cupoanelor şi de periodicitatea plăţii acestor cupoane şi se determină din următoarea formulă:
C1 |
C2 |
Cn + N |
|||
P = |
————— |
+ |
————— |
+ ...... + |
————— , |
(1 + r)t1/365 |
(1 + r)t2/365 |
(1 + r)tn/365 |
unde:P - preţul obligaţiunii de stat (include cuponul acumulat), (în lei);Cn - mărimea cuponului “n” (în lei);N - valoarea nominală a OS;r - rata dobânzii la OS;tn - numărul de zile până la plata cuponului “n”.
Pentru investirea mijloacelor bănești în Valori mobiliare de Stat (VMS) este necesar:
1. Să Vă adresaţi la oficiul central sau la orice sucursală a Băncii cel târziu in ziua precedentă zilei desfăsurării licitației (de obicei luni) pentru incheierea contractului;
2. Să prezentați următoarele documente:
2.1 Persoana juridică:
2.2 Persoana fizică:
3.Să semnați contractul și ordinul de procurare sau vânzare a VMS.
4.Să rezervați mijloacele bănești necesare pentru procurarea VMS si a comisionului la contul curent deschis in Bancă.
Pentru informaţii suplimentare apelați la tel.: (373 22) 858 038, (373 22) 858 036.
INFORMAȚII UTILE:
Piaţa valorilor mobiliare de stat. Comunicatele privind plasarea VMS.
Informaţii privind rezultatele licitaţiilor de plasare a valorilor mobiliare de stat (VMS).
Este disponibil spre realizare:
Sigur şi convenabil pentru păstrarea obiectelor de valoare!
Mergând în vacanță, într-o călătorie de afaceri, vă îngrijorați pentru siguranța obiectelor de valoare existente în apartamentul sau biroul dumneavoastră. În acest caz vă oferim posibilitatea de a arenda safeuri bancare individuale la B.C. "ENERGBANK" S.A.
În safeul băncii aveți posibilitatea de a păstra bani, hârtii de valoare, metale prețioase, bijuterii, documente de afaceri, documente confidențiale, antichități, amintiri de familie, opere de artă, suporturi de date electronice și alte bunuri de valoare.
Siguranţa obiectelor de valoare se garantează printr-un echipament modern de cel mai înalt grad de protecţie.
Confidenţialitatea informaţiei despre client este garantată de către bancă.
Costul utilizării safeului bancar se decide individual în dependență de mărimea safeului bancar.
Termenul contractului de arendă a safeului bancar- nu este limitat.
Acces la safeul bancar - safeul bancar poate fi deschis doar prin folosirea a două chei diferite, dintre care o cheie se păstrează la bancă, iar a doua cheie se păstrează la dumneavoastră sau la reprezentantul autorizat de dumneavoastră.
Mai multe informaţii pot fi obținute la numerele de telefon (022) 544-389, (022) 858-030
INFORMAȚII GENERALE
Ghidul investitorului în valori mobiliare de stat
Banca Comercială „ENERGBANK”S.A. detine calitatea de dealer primar în vederea efectuării tranzacțiilor cu Valori Mobiliare de Stat (VMS) şi oferă clienţilor săi următoarele servicii:
Valorile mobiliare de stat sunt emise de către Ministerul Finanţelor al Republicii Moldova. Vânzarea valorilor mobiliare de stat se efectuează în cadrul licitaţiilor organizate prin intermediul Băncii Naţionale a Moldovei.
Pentru procurarea VMS la licitaţii, fiecare persoană juridică sau fizică poate să se adreseze la oficiul central sau la orice sucursală a Băncii înaintând un ordin de cumpărare a VMS și încheind un contract.
Bonuri de trezorerie (BT) – sunt VMS emise cu scont şi răscumpărate la valoarea lor nominală la scadenţă, având termenul de circulaţie până la un an.
Obligaţiuni de stat (OS) – sunt VMS emise cu scont, la valoarea nominală sau cu primă, pe termen mediu şi lung, cu o rată fixă sau flotantă a dobânzii, dobânda (cupoanele) fiind plătită periodic şi răscumpărate la valoarea lor nominală la scadenţă.
Rata anuală a dobânzii la BT depinde de mărimea scontului şi se determină după următoarea formulă:
Pr - Pc 365 ———— · —— · 100, Pc T
unde:Pr - preţul de răscumpărare a BT;Pc - preţul de cumpărare a BT;T - perioada de circulaţie a BT (în zile).
Rata dobânzii la OS depinde de preţul de cumpărare a obligaţiunii, de mărimea cupoanelor şi de periodicitatea plăţii acestor cupoane şi se determină din următoarea formulă:
C1 |
C2 |
Cn + N |
|||
P = |
————— |
+ |
————— |
+ ...... + |
————— , |
(1 + r)t1/365 |
(1 + r)t2/365 |
(1 + r)tn/365 |
unde:P - preţul obligaţiunii de stat (include cuponul acumulat), (în lei);Cn - mărimea cuponului “n” (în lei);N - valoarea nominală a OS;r - rata dobânzii la OS;tn - numărul de zile până la plata cuponului “n”.
Pentru investirea mijloacelor bănești în Valori mobiliare de Stat (VMS) este necesar:
1. Să Vă adresaţi la oficiul central sau la orice sucursală a Băncii cel târziu in ziua precedentă zilei desfăsurării licitației (de obicei luni) pentru incheierea contractului;
2. Să prezentați următoarele documente:
2.1 Persoana juridică:
2.2 Persoana fizică:
3.Să semnați contractul și ordinul de procurare sau vânzare a VMS.
4.Să rezervați mijloacele bănești necesare pentru procurarea VMS si a comisionului la contul curent deschis in Bancă.
Pentru informaţii suplimentare apelați la tel.: (373 22) 858 038, (373 22) 858 036.
INFORMAȚII UTILE:
Piaţa valorilor mobiliare de stat. Comunicatele privind plasarea VMS.
Informaţii privind rezultatele licitaţiilor de plasare a valorilor mobiliare de stat (VMS).
INFORMAȚII GENERALE
Banca Comercială „ENERGBANK” S.A. în calitate de participant profesionist pe piaţa de capital efectuează activitatea sa în baza licenţei de categoria „C” (seria CNPF nr.000802 din 14.01.2015), eliberate de Comisia Naţională a Pieţei Financiare (CNPF).
Conform licenţei acordate, B.C.„ENERGBANK”S.A. dispune de dreptul de a desfăşura următoarele tipuri de servicii și activităţi de investiții:
Banca furnizează clienților servicii de investiţii numai în baza unui contract de intermediere pe piaţa de capital, întocmit în formă scrisă, pe suport hârtie, care prevede drepturile şi obligaţiile Băncii şi ale clientului.
B.C. „ENERGBANK” S.A. deține calitatea de membrul pieţei reglementate şi a sistemului multilateral de tranzacţionare ale S.A.„Bursa de Valori a Moldovei”.
În conformitate cu prevederile pct.26 din "Regulamentul privind Fondul de compensare a investitorilor", aprobat prin Hotărârea Comisiei Naționale a Pieței Financiare nr.32/2 din 16.06.2014 B.C.„ENERGBANK”S.A. este membru al Fondului de compensare a investitorilor.
Fondul de compensare a investitorilor a fost constituit cu scopul de a compensa persoanele fizice - clienţi ai membrilor Fondului de compensare a investitorilor în cazul incapacităţii acestora de a returna mijloacele băneşti şi/sau instrumentele financiare ale clienţilor, transmise membrilor în contextul prestării serviciilor de investiţii şi serviciilor conexe. În cazul incapacităţii membrului Fondului de a returna mijloacele băneşti şi/sau instrumentele financiare ale investitorilor săi fondul achită în mod egal şi nediscriminatoriu fiecărui investitor prejudiciat o compensaţie conform legislației în vigoare.
Piața de capital - reprezintă ansamblul relaţiilor şi mecanismelor prin intermediul cărora se efectuează emiterea şi circulaţia (tranzacţionarea) instrumentelor financiare (acţiuni, obligaţiuni, etc.). Piața de capital include toate entitățile și operațiunile care susțin aceste procese și asigură legăturile dintre emitenți și investitori. Pe piața de capital se tranzacționează instrumentele financiare care servesc drept suport al schimbului de capitaluri.
Investitor - este acea persoană care deține mijloace bănești și intenționează să le utilizeze în tranzacții cu instrumente financiare.
Instrumente financiare tranzacționate pe piața de capital - sunt valorile mobiliare corporative (acțiuni, obligațiuni, etc.) emise de persoane juridice naţionale.
Circulația valorilor mobiliare corporative pe piața de capital se efectuează prin tranzacții înregistrate:
Listele valorilor mobiliare admise spre tranzacționare pe piața reglementată / în cadrul M.T.F. sunt plasate pe pagina web al Bursei de Valori a Moldovei - operatorului de piața / de sistem (www.bvm.md), în directoriul "Piețe".
Metodele de comunicare, care urmează să fie utilizate între Bancă şi client:
Ordinele privind tranzacţionarea instrumentelor financiare se prezintă în original în Direcția Piețe Financiare, Departamentul Trezorerie.
Natura, frecvenţa şi perioada rapoartelor privind prestarea serviciilor clienților.
Pentru informaţii suplimentare, puteți apela la numerele de telefon: (373 22) 858038, (373 22) 858036.
Subdiviziunea responsabilă pentru prestarea serviciilor pe piaţa de capital este Direcția Piețe Financiare, Departament Trezorerie.
INFORMAȚII UTILE:
Descrierea politicii privind conflictele de interese.
Informatia despre executarea a ordinelor privind instrumentele financiare aplicate în Bancă.
Informaţii despre categoriile de clienţi.
Informaţii cu privire la etapele de derulare a tranzacţiilor cu instrumente financiare.
Informaţii despre costurile şi cheltuielile aferente tranzacţiilor cu instrumente financiare.
Informaţii despre Fondul de compensare a investitorilor.
Informaţii despre riscurile aferente investirii în instrumente financiare.
Informaţii privind cadrul legal aferent, legislaţia privind piaţa capital şi legislaţia conexă.
Informaţii referitoare la contractul de intermediere pe piaţa de capital.
Persoane care dispun de atestate de calificare.
Termenii, noţiunile şi expresiile aferente pieţei de capital.
Banca efectueaza operaţiuni de schimb valutar prin intermediul reţelei dezvoltate de case de schimb valutar amplasate in intreaga ţară la cursuri competitive şi fara reţinerea comisioanelor.
Banca efectuează o gamă largă de operaţiuni de convertire la cererea clienţilor băncii care include:
Formulare:
B.C. "ENERGBANK" S.A. vă propune monede şi bancnote comemorative emise de Banca Naţională a Moldovei.
Procurarea monedelor comemorative Vă permite:
Privind la monedele primite în cadou, rudele şi prietenii voştrii îşi vor aminti de evenimentele semnificative din viața lor: aniversare, nuntă sau ziua de naștere.
Toate monedele sunt din metale prețioase, preţul cărora este permanent în creştere.
Veți fi încântați să procuraţi o nouă monedă, care va arăta atractiv în colecția de monede comemorative și jubiliare.
Lista monedelor comemorative disponibile pentru vânzare
Informaţii suplementare la telefon 022 858-044, 022 858-030.
Deservirea de casă şi decontări a persoanelor fizice
Cerere de deschidere a contului
Cerințe aferente deschiderii, modificării sau închiderii conturilor pentru persoane fizice
Operaţiuni de decontare:
Achitarea facturilor şi serviciilor comunale este realizabilă în orice subdiviziune a băncii.
Vă informăm că achitarea serviciilor comunale în filialele/agențiile din mun. Chișinău, precum și or. Cricova sunt acceptate conform următorului grafic:
în perioada 15-30 (31) a fiecărei luni – între orele 09:00 - 12:00
în perioada 15-30 (31) a fiecărei luni – între orele 14:00 - 16:00
Dar vă reamintim că puteți achita serviciile comunale simplu și rapid prin serviciul Internet-Banking fără a veni la bancă și a sta în rând, de acasă sau din oficiu, de la un calculator sau telefon conectat la Internet.
Prin Hotărârea Consiliului de Administarţie al Băncii din 15.12.2010, proces verbal nr.32, pentru servicii de telefonie fixă, servicii internet, servicii de asigurare cu energie termică/electrică, apă şi canalizare, servicii de transportare a deşeurilor, servicii de alimentare cu gaze, televiziune prin cablu/digitală, inclusiv şi serviciile achitate prin intermediul întreprinderilor INFOCOM, InfoSAPR, din data de 20.12.2010 nu se va mai percepe comision bancar suplimentar.
Condițiile de primire a plaților comunale
Lista comisioanelor percepute de la populație pentru plăți comunale si alte tipuri de plăți
Operatori de comunicaţii mobile
TV, telefon, internet
Gospodării comunale
M-pay
Astăzi, în cadrul subdiviziunilor Energbank se pot realiza plăţi în favoarea Serviciului Guvernamental de Plăţi Electronice (MPay), iar deţinătorii conturilor de card pot realiza plata direct pe site-ul MPay. Acest lucru a devenit posibil după lansarea recentă a unui nou sistem informaţional - serviciul guvernamental de plăți electronice MPay.
MPay este serviciul guvernamental de plăți electronice, un instrument informațional cu ajutorul căruia pot fi achitate diverse servicii online.
Pentru a opera plăţi electronice pentru servicii publice prin pagina electronică www.mpay.gov.md este necesar să deţineţi un card de plată emis de Energbank, să accesaţi pagina electronică www.mpay.gov.md şi să selectaţi serviciul în favoarea căruia trebuie să efectuaţi plata, urmând paşii descrişi. Totodată, în cazul în care nu aveţi acces la internet, puteţi efectua plățile în numerar pentru întreg spectrul de servicii publice, la ghişeele Energbank.
De acest serviciu va putea beneficia şi mediul de afaceri, care în activitatea lor comercială au nevoie să perceapă plăți pentru serviciile prestate, dar și să achite pentru serviciile consumate.
Energbank vă propune cea mai extinsă reţea de subdiviziuni bancare, amplasate în toate raioanele Republicii.
economisirea timpului
Nu e nevoie a ajunge la o instituție publică în persoană.
eficienţa cheltuielilor
Primirea plăţilor pentru serviciile publice fără a percepe comisioane adiţionale.
accesibilitate
Efectuarea plăţilor 24 ore pe zi, 7 zile pe săptămână prin intermediul in ternetului, folosind un card de plată, precum şi la orice ghişeu Energbank.
comoditate
Serviciul guvernamental de plăți electronicese deosebeşte prin interfată web simplă şi ușor de utilizat.
Lista serviciilor prestate prin intermediul serviciului MPay se extinde continuu de la lansare, la moment fiind efectuate achitări pentru:
eliberarea cazierului judiciar;
achitarea amenzi poliţie;
servicii Î.S. CADASTRU;
procurarea mijloacelor de identificare a animalelor domestice;
achitarea formularelor tipizate de documente primare;
servicii Î.S. CRIS REGISTRU;
serviciul de apostilare;
achitarea serviciilor Seviciul Stare Civilă;
Astfel, pentru a achita serviciul public necesar, persoana va accesa e-Serviciul de pe portalul www.servicii.gov.md şi va completa cererea online. Serviciul va calcula suma spre plată și va propune achitarea prin MPay. Ulterior, persoana va fi redirecționată pe site-ul www.mpay.gov.md unde va putea selecta banca şi modalitatea de achitare. La sfîrșitul operațiunii, serviciul va veni cu o confirmare de plată. În orice moment poate fi verificat statutul plății.